Тимчасовий порядок організації освітнього процесу в Охтирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 8 в період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби
Загальні положення
З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) у навчальному 2021-2022 році Охтирська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 здійснюватиме свою діяльність з урахуванням цього Тимчасового порядку організації освітнього процесу в Охтирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 8 в період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби, спрямованого на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).
- Працівники закладу несуть персональну відповідальність за виконання окремих пунктів Тимчасового порядку, визначених спеціальних наказами.
- Директор закладу Лучко О.М.:
– здійснює загальне керівництво за реалізацією та контроль за дотриманням цього Тимчасового порядку;
– обмежує проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування закладів освіти – проведення педагогічних рад, зборів трудового колективу тощо);
- Заступник директора з виховної роботи Голець Л.Л.:
- організовує проведення роз’яснювальної роботи з персоналом та здобувачами освіти щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної хвороби (COVID-19) серед персоналу або здобувачів освіти, щодо реалізації алгоритмів дій на випадок надзвичайних ситуацій, пов’язаних з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) серед здобувачів освіти (додаток 1) та працівників закладу (додаток 2);
- проводить інструктаж для працівників щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19), дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів;
- проводить навчання працівників щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, контроль за виконанням цих вимог;
- організовує розміщення інформації (плакатів/банерів) про необхідність дотримання респіраторної гігієни та етикету кашлю;
- розробляє і контролює дотримання графіка харчування здобувачів освіти;
- проводить з працівником харчоблоку інструктаж щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, контролює виконання цих вимог;
- проводить з водієм шкільного автобуса та вихователем інструктаж щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, контролює виконання цих вимог.
- Заступник директора з навчально-виховної роботи Чергінець І.П.
- організовує чергування працівників закладу та виконання ними вимог даного Тимчасового порядку;
- контролює наявність засобів індивідуального захисту із розрахунку на 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівника та своєчасну заміну ЗІЗ;
- розробляє графік допуску та маршрути руху здобувачів освіти з використанням всіх можливих входів у приміщення закладу;
- контролює недопущення до закладу освіти батьків або супроводжуючих осіб, крім осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю, без попереднього погодження з адміністрацією закладу;
- організовує раціональне використання запасних виходів із школи, використання розмітки на підлозі, що полегшує організацію двостороннього руху коридорами, виокремлення зон переміщення для різних вікових категорій здобувачів освіти;
- забезпечує підготовку інструментарію для негайної організації дистанційного навчання в разі необхідності.
- Сестра медична Рибак З.І.:
- відповідає за допущення до роботи персоналу за умови використання засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски, у тому числі виготовлених самостійно) після проведення термометрії безконтактним термометром;
- не допускає працівників із ознаками гострого респіраторного захворювання або підвищеною температурою тіла понад 37.2 С на робоче місце;
- забезпечує збереження засобів індивідуального захисту для усіх працівників закладу із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи;
- контролює наявність необхідних умов для дотриманням учасниками освітнього процесу правил особистої гігієни (рукомийники, мило рідке, паперові рушники (або електросушарки для рук), антисептичні засоби для обробки рук тощо);
- комплектує медичний пункт школи необхідними засобами та обладнанням (безконтактними термометрами, дезінфекційними, в тому числі антисептичними засобами для обробки рук, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту);
- контролює дотримання санітарно-гігієнічних вимог у приміщенні їдальні та буфету-роздатки під час харчування;
- контролює наявність у працівника харчоблоку від КПШХ «Мрія» засобів індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи, одноразовими рукавичками, які необхідно змінювати після кожної дії (виробничого процесу на харчоблоці їдальні), не пов’язаних між собою. Засоби індивідуального захисту мають бути в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівника;
- готує дезінфікуючі розчини для миття поверхонь після закінчення занять у спеціально відведеному приміщенні;
- слідкує за наявністю антисептичних розчинів біля кожного входу у приміщення.
- Робітник з комплексного обслуговування і ремонту будинків Голець В.І.:
- проводить централізований збір використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеною угодою на вивіз твердих побутових відходів з ДП «Верп» ТОВ «Водоторгприлад».
Організація освітнього процесу
- Чергові вчителі забезпечують допуск учнів до приміщень закладу відповідно до графіка допуску (додаток 3) та маршрутів руху учнів (додаток 4, 5) за умови наявності в учнів засобів індивідуального захисту.
- Педагогічні працівники:
– на початку першого уроку проводять огляд листів стану здоров’я, які ведуться батьками і розміщуються у щоденниках учнів. У разі необхідності направляють учнів до сестри медичної;
– на початку кожного уроку проводить опитування учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби.
В разі виявлення ознак гострої респіраторної хвороби, за відсутності батьків, здобувачі освіти одягають маску, тимчасово повинні бути ізольовані в спеціально відведеному приміщенні закладу, інформуються батьки (інші законні представники) та приймається узгоджене рішення щодо направлення до закладу охорони здоров’я.
Після вилучення особи з симптомами інфекційної хвороби в приміщенні, де перебувала така особа, проводиться провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь.
- Учасники освітнього процесу можуть не використовувати захисні маски під час проведення занять у навчальних приміщеннях. Під час пересування приміщеннями школи використання захисних масок є обов’язковим.
Для учнів 1-4 класів вхід та пересування приміщеннями закладу освіти дозволяється без використання засобів індивідуального захисту.
В процесі викладання навчальної дисципліни педагогічним працівникам рекомендовано використовувати захисні щитки.
- Сестра медична Рибак З.І. та робітник з комплексного обслуговування і ремонту будинків Голець В.І. на всіх входах до приміщення школи організовують місця для обробки рук антисептичними засобами. Місця для обробки рук позначають яскравою наочністю.
- Пересування здобувачів освіти між навчальними кабінетами відбувається в межах коридору, в якому розташовується навчальне приміщення, їдальні, туалету, допуск до яких здійснюється через окремі входи (додаток 6).
- Початок занять і перерв передбачається окремим графіком (додаток 7), у якому передбачено можливість визначення різного часу початку та закінчення занять і перерв для різних класів.
- Педагогічні працівники проводять заняття з окремих предметів на свіжому повітрі відповідно до календарно-тематичного планування за належних погодних умов.
- Заборонено використання багаторазових рушників у школі.
- Працівники закладу проводять у кінці робочого дня очищення і дезінфекцію поверхонь (в тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння тощо) відповідно до розподілу (додаток 8).
- Педагогічні працівники після закінчення кожного навчального заняття забезпечують підготовку учнів до наступного уроку, організовують їхній вихід на подвір’я та створюють умови для провітрювання приміщення впродовж не менше 10 хвилин.
- Використані засоби індивідуального захисту, паперові серветки поміщаються в контейнери/урни з кришкою для використаних масок з чіткою яскравою відміткою «ВИКОРИСТАНІ МАСКИ ТА РУКАВИЧКИ».
Організація харчування
- Харчування здійснюється відповідно до графіка (додаток 9).
- Класні керівники початкових класів, черговий учитель забезпечують відстань між столами не менше 1,5 м та розміщення за столом не більше 4-х осіб.
- Працівник харчоблоку від КПШХ «Мрія» має на робочому місці засоби індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи, одноразові рукавички, які змінює після кожної дії (виробничого процесу на харчоблоці їдальні), не пов’язані між собою. Засоби індивідуального захисту в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівника.
- Функціонування питних шкільних фонтанчиків на території закладу освіти не дозволяється. Питний режим здобувача освіти організовується з допомогою використання індивідуальних ємностей для рідини або фасованої питної продукції.
- Працівники школи та учні дотримуються особистої гігієни.
- Основним заходом гігієни рук в умовах закладу освіти є миття рук з милом. Використання антисептиків доцільне лише в тому випадку, коли відсутній доступ до проточної води з милом. Протирання рук вологими серветками з метою знезараження або як заміна миття рук або антисептичної обробки не рекомендується.
Вимоги до шкільного автобуса Еталон ДН- ВМ 4800АА,
який перевозить дітей за працівників до закладу освіти
Водій шкільного автобуса Заїчка О.В., вихователь Головирін С.О.:
- проводять дезінфекційні заходи у салоні автобуса після перевезення дітей;
- мають засоби індивідуального захисту (із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи на 1 особу), антисептичний засіб для обробки рук;
- водій проходить щоденний передрейсовий медичний огляд та температурний скринінг. У разі наявності ознак коронавірусної хвороби терміново повідомити чергового адміністратора та не приступаючи до роботи звернутися до сімейного лікаря;
- забезпечити вхід пасажирів до салону автобуса при наявності засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски);
- перевезення пасажирів здійснювати у межах кількості місць для сидіння.
Додаток 1
Алгоритм дій на випадок надзвичайної ситуації, пов’язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу серед здобувачів освіти Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8
У разі виявлення дитини з ознаками гострої респіраторної хвороби:
- Учитель по телефону інформує чергового адміністратора та сестру медичну.
- Сестра медична забирає дитину, яка обов’язково одягає маску, до спеціально відведеного приміщення та повідомляє завідувачу господарства про приміщення, у якому необхідно провести дезінфекцію. У разі потреби, сестра медична викликає швидку медичну допомогу.
- Старший черговий учитель обмежує вхід до приміщення для тимчасового перебування працівників чи учнів з ознаками коронавірусної хвороби.
- Діти класу, де навчається учень з ознаками хвороби, припиняють рух по школі.
- Після вилучення особи з симптомами інфекційної хвороби в приміщенні, де перебувала така особа, проводиться провітрювання поза графіком. Прибиральник службових приміщень дезінфікує приміщення, висококонтактні поверхні.
- Класний керівник інформує батьків про виявлення ознак хвороби у їхньої дитини та проводить інструктаж про необхідність самоізоляції з дітьми, які контактували з дитиною з ознаками коронавірусної хвороби.
- Діти з класу, у якому виявили учня з симптомами коронавірусної хвороби, переходять на самоізоляцію до отримання результатів лабораторних досліджень. Якщо тест не підтверджує COVID-19 – діти повертаються на навчання.
- Якщо тест підтверджує COVID-19, відповідно до рішення педагогічної ради та наказу керівника для класу, в якому навчається учень з коронавірусною хворобою організовується дистанційне навчання строком на 2 тижні.
Додаток 2
Алгоритм дій на випадок надзвичайної ситуації, пов’язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу серед працівників Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8
У разі виявлення ознак коронавірусної хвороби у працівника закладу адміністрація рекомендує працівникові негайно звернутись до сімейного лікаря та відслідковує результати огляду хворого. Якщо тест підтверджує COVID-19, необхідно:
- З’ясувати коло осіб, які протягом двох діб до захворювання та після появи симптомів у захворілого:
– мали прямий фізичний контакт з хворим на COVID-19;
– мали незахищений контакт (без використання маски, респіратору) із слизовими виділеннями з дихальних шляхів хворого на COVID-19 (наприклад, перебування в зоні хворого під час кашлю, чи доторкування руками до використаних серветок);
– контактували з хворим на COVID-19 на відстані до одного метру протягом 15 хвилин і більше, за умови не використання відповідних ЗІЗ або з підозрою щодо неправильного їх використання (наприклад, маска під носом, маска на підборідді тощо);
– перебували у закритому приміщенні із хворим на COVID-19 протягом 15 хвилин і більше на відстані менше одного метру.
Скласти Акт про випадок захворювання. Для цього опитати:
- працівника, який захворів;
- усіх інших працівників, які контактували з хворим.
Строк – 2 години з моменту, як отримали інформацію про захворювання працівника.
- Поінформувати працівників, що контактували із хворим, і провести дезінфекцію у закладі.
Дати хворому працівнику список працівників, які з ним контактували, щоб він передав список лікуючому лікарю. Так лікар відповідно до Порядку сформує первинний перелік контактних осіб зі слів хворих і передасть його працівникам державних установ МОЗ епідеміологічного профілю для епідеміологічного розслідування.
- Відправити коло контактів на самоізоляцію. Строк самоізоляції – 14 днів.
Працівники, які потребують самоізоляції, зобов’язані постійно перебувати у визначеному ними місці самоізоляції, утримуватися від контакту з іншими особами, крім тих, з якими спільно проживають.
Особа, яка перебуває на самоізоляції, має діяти відповідно до пункту 1 Алгоритму у разі появи симптомів захворювання.
- Запровадити дистанційну роботу для кола контактів.
З’ясувати, чи можуть працівники, що контактували із хворим і мають перебувати в самоізоляції, працювати дистанційно. Підготувати наказ про запровадження такого режиму роботи для працівників, які можуть працювати дистанційно. Працівникам, робота яких неможлива в дистанційному режимі, роз’яснити особливості отримання листка непрацездатності з оплатою у розмірі 50% середньої заробітної плати незалежно від страхового стажу, або оформити відсутність в індивідуальному порядку відповідно до Кодексу законів про працю України.
Строк – протягом найближчого робочого дня після повідомлення.
Охтирська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8
АКТ
Про випадок захворювання
_______ № _____
м. Охтирка
Я, директор Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 Лучко Ольга Михайлівна, отримала інформацію про захворювання на інфекцію COVID-19 працівника _________________________________________________________________
ПІБ, посада
Коли та від кого отримав інформацію: ____________________________
Дата, ПІБ, посада
Коли провели тест, який підтверджує захворювання: ________________
Дата
Я опитала працівника із захворюванням, усіх інших працівників та встановила:
КОЛО ПРАЦІВНИКІВ,
з якими контактував працівник із захворюванням за останні 14 днів
ПІБ працівника | Посада | Вжиті заходи |
Директор О.Лучко
Додаток 3
Графік
допуску учнів до навчальних приміщень
Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8
Будівля | Вхід у приміщення | № кабінету, клас | Час допуску учнів |
Будівля А | Центральний | Кабінет української мови та літератури,
9 клас |
7.40 – 7.45 |
Кабінет географії, 7 клас | 7.45 – 7.50 | ||
Кабінет фізики та математики, 11 клас | 7.50 – 7.55 | ||
Лівий (біля кабінету директора) | Кабінет історії, 6 клас | 7.40 – 8.00 | |
Правий | Кабінет біології, 5 клас | 7.40 – 7.45 | |
Кабінет хімії, 10 клас | 7.45 – 7.50 | ||
Кабінет основ здоров’я, 8 клас | 7.50 – 7.55 | ||
Будівля Б | Центральний | Класна кімната № 17, 2 клас | 7.40 – 7.50 |
Класна кімната № 22, 3 клас | 7.50 – 8.00 | ||
Запасний | Класна кімната № 18, 1 клас | 7.40 – 7.50 | |
Класна кімната № 19, 4 клас | 7.50 – 8.00 |
Додаток 4
Маршрут руху учнів
в Охтирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 8
до навчальних приміщень у будівлі А (старша школа)
Додаток 5
Маршрут руху учнів
в Охтирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 8
до навчальних приміщень у будівлі Б (початкова школа)
Додаток 6
Маршрут руху учнів
в Охтирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 8
до їдальні та туалету
Додаток 7
Розклад дзвінків
у Охтирській загальноосвітній ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8
у 2021-2022 н.р.
1 клас 2 клас
Уроки | Уроки | ||
1 | 08.00 – 08.35 | 1 | 08.00 – 08.40 |
2 | 08.50 – 09.25 | 2 | 09.00 – 09.40 |
3 | 10.00 – 10.35 | 3 | 10.10 – 10.50 |
4 | 11.00 – 11.35 | 4 | 11.05 – 11.45 |
5 | 12.00 – 12.40 | ||
3 клас 4 клас
Уроки | Уроки | ||
1 | 08.00 – 08.40 | 1 | 08.00 – 08.40 |
2 | 09.00 – 09.40 | 2 | 09.00 – 09.40 |
3 | 09.55 – 10.35 | 3 | 10.00 – 10.40 |
4 | 11.00 – 11.40 | 4 | 11.10 – 11.50 |
5 | 12.00 – 12.40 | 5 | 12.05 – 12.45 |
5-11 клас
Уроки | |
1 | 08.00 – 08.45 |
2 | 08.55 – 09.40 |
3 | 10.00 – 10.45 |
4 | 11.05 – 11.50 |
5 | 12.00 – 12.45 |
6 | 12.55 – 13.40 |
7 | 13.50 – 14.35 |
Додаток 8
Розподіл обов’язків щодо проведення дезінфекційних заходів
у приміщеннях Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8
Приміщення | Відповідальний за дезінфекцію начального приміщення |
Учительська | Пісклова В.І. |
Кабінет української мови та літератур | Макаренко Р.В. |
Кабінет директора | Холіна Р.В. |
Бухгалтерія | Чечет О.В. |
Кабінет історія | Стешенко В.І. |
Кабінет іноземної мови | Марченко Л.І. |
Бібліотека | Залавська Г.Д. |
Комп’ютерний | Гопко З.Г. |
Кабінет психолога | Кринична Н.В. |
Кабінет географії | Кудіна В.І. |
Приміщення для тимчасової ізоляції хворих з ознаками ГРВІ | Рибак З.І. |
Кабінет біології | Орехова Н.В. |
Кабінет хімії | Зюман Р.О. |
Кабінет основ здоров’я | Вініченко Т.Г. |
Кабінет фізики і математики | Гребенюк В.Г. |
Кабінет заступників директора | Голець Н.М. |
Медичний пункт | Рибак З.І. |
Навчальне приміщення 1 класу | Полторак І.Є. |
Навчальне приміщення 4 класу | Думчикова В.І. |
Навчальне приміщення 3 класу | Даурцева М.В. |
Навчальне приміщення для поділу | Романенко К.О. |
Навчальне приміщення 2 класу | Шиленко С.М. |
Навчальне приміщення ГПД | Педь Н.О. |
Їдальня | Кулик Л.І. |
Буфет-роздатка | Голець Н.М. |
Коридори | Прибиральники службових приміщень |
Контроль здійснює сестра медична Рибак З.І.
Додаток 9
Графік організації харчування учнів
Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8
в умовах карантинних обмежень
1 клас 2 клас
Уроки | Обід | Уроки | Обід | |||
1 | 08.00 – 08.35 | 1 | 08.00 – 08.40 | |||
2 | 08.50 – 09.25 | 09.25 – 09.40 | 2 | 09.00 – 09.40 | 10.00 – 10.10 | |
3 | 10.00 – 10.35 | 3 | 10.10 – 10.50 | |||
4 | 11.00 – 11.35 | 4 | 11.05 – 11.45 | |||
5 | 12.00 – 12.40 | |||||
3 клас 4 клас
Уроки | Обід | Уроки | Обід | |||
1 | 08.00 – 08.40 | 1 | 08.00 – 08.40 | |||
2 | 09.00 – 09.40 | 2 | 09.00 – 09.40 | |||
3 | 09.55 – 10.35 | 10.35 – 10.45 | 3 | 10.00 – 10.40 | ||
4 | 11.00 – 11.40 | 4 | 11.10 – 11.50 | 11.00 – 11.10 | ||
5 | 12.00 – 12.40 | 5 | 12.05 – 12.45 | |||
5-11 клас
Уроки | Обід пільгові категорії | |
1 | 08.00 – 08.45 | |
2 | 08.55 – 09.40 | |
3 | 10.00 – 10.45 | |
4 | 11.05 – 11.50 | 11.50 – 12.00 |
5 | 12.00 – 12.45 | |
6 | 12.55 – 13.40 | |
7 | 13.50 – 14.35 |
Харчування учнів 1-4 класів під час перерв для учнів середньої та старшої ланки не здійснюється. Доступ до буфетної продукції вільний на всіх перервах з дотриманням соціального дистанціювання.