ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ В ШКІЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
СХВАЛЕНО Протокол засідання педагогічної ради Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 від 29.08.2025 № 1 |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ директора Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 від 29.08.2025 № 80 |
План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
в Охтирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 8
Охтирської міської ради Сумської області
на 2025-2026 навчальний рік
№
п/п |
Заходи | Терміни
проведення |
Цільова аудиторія | Відповідальний |
1 | Засідання педагогічної ради «Про виконання плану заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)» |
29.08.2025 | Педагогічні
працівники |
Адміністрація школи |
2 | Чергування учителів у їдальні, коридорах, ігровому майданчику, шкільному подвір’ї | Протягом року | Учасники освітнього процесу | ЗДНВР Чергінець І.П., ЗДВР Голець Л.Л. |
3 | Співпраця з представниками сектору ювенальної превенції Національної поліції України, службою у справах дітей, соціальною службою для сім’ї, дітей та молоді | Протягом року | Учні 1-11 класів | Адміністрація щколи, класні керівники,
педагог-організатор |
4 | Консультування класних керівників щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування | Протягом року | Класні керівники | Заступник директора з виховної роботи |
5 | Організація механізмів звернення та поновлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу | Вересень | Учні 3-11 класів | Класні керівники |
6 | Бесіди «Правила й звичаї шкільного життя. Дитинство без насильства й жорстокості» | Вересень | Учні 1-11 класів | Класні керівники |
7 | Заходи в рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгу (цькування) | Вересень | Учні 1-11 класів | ЗДВР, класні керівники,
практичний психолог, педагог-організатор |
8 | Імітаційна гра «У новому товаристві. Як знайти спільну мову» | Вересень | Учні 1-2 класів | Класні керівники |
9 | Тематичні батьківські збори «Що повинні знати діти й батьки про булінг» | Вересень | Батьки учнів 1-11 класів | Класні керівники |
10 | Перегляд відеопрезентації «Приховані загрози віртуального світу» | Жовтень | Учні 6-10 класів | Педагог-організатор |
11 | Година корисних порад «Етика спілкування і вчинків», «Безпечна школа» | Жовтень | Учні 3-5 класу | Класні керівники |
12 | Міні-тренінг «Правила безпечного поводження в Інтернеті» | Жовтень | Учні 2-8 класів | Класні керівники, педагог-організатор |
13 | Тренінгові заняття «Як вчасно сказати «Ні!» | Листопад | Учні 3-6 класів | Класні керівники |
14 | Акція «Подаруй обійми» до Всесвітнього дня доброти | Листопад | Учні 1-11 класу | Педагог-організатор |
15 | Година спілкування «Три сторони булінгу. Як булінг впливає на особистість» | Листопад | Учні 6-11 класів | Педагог-організатор |
16 | Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства» | Листопад – грудень | Учні 1-11 класів | Педагогічний колектив |
17 | Рекомендації учням та батькам щодо безпечного дозвілля під час зимових канікул | Грудень | Учні, батьки | ЗДВР Голець Л.Л., класні керівники |
18 | Тренінгові заняття «Стосунки у колективі», «Конфлікти. Типи конфліктів. Знаходження конструктивного виходу з конфліктної ситуації» | Грудень | Учні 5-9 класів | Класні керівники |
19 | Виготовлення пам’ятки «Протидія булінгу, секстінгу, грумінгу» | Січень | Учні 10-11 класів | Учитель інформатики |
20 | Перегляд та обговорення соціальних відео про булінг та кібербулінг | Січень | Учні 6-9 класів | Класні керівники |
20 | Розв’язання ситуативних завдань «Як протидіяти цькуванням та кібербулінгу?» | Січень | Учні 5-9 класів | Класні керівники |
21 | Імітаційні ігри для молодших школярів: «Якщо тебе ображають», «Якщо ви посварилися», «Якщо я образив однокласника» тощо | Січень | Учні 1-4 класів | Класні керівники |
22 | Тренінгове заняття «Як відстоювати власну позицію» | Лютий | Учні 5-7 класів | Педагог-організатор, класні керівники |
23 | Хвилинка відвертого спілкування «Не допускай насилля над іншими», «Мої особисті кордони» | Лютий | Учні 3-5 класу | Класні керівники |
24 | Інформаційні бесіди «Як уберегти себе від насильства», «Кібербулінг: безпечне віртуальне спілкування» | Лютий | Учні 6-11 класів | Класні керівники |
25 | Консультація: «Основні прийоми розв’язання конфліктів між дітьми як запорука попередження булінгу в дитячому колективі» | Березень | Педагогічні
працівники |
Практичний психолог (залучений) |
26 | Гра-мандрівка «В ігри граємо, дружніми зростаємо» | Березень | Учні 1-4 класів | Педагог-організатор, класні керівники |
27 | Виготовлення колажу «Дитинство без насильства. Права дитини» | Березень | Учні 5-7 класів | Педагог-організатор, класні керівники |
28 | Уроки спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг» | Березень | Учні 8-10 класів | Класні керівники |
29 | Година спілкування «Як довіряти іншим і не нашкодити собі» | Квітень | Учні 6-10 класу | Практичний психолог (залучений) |
30 | Етичні бесіди «Безконфліктне спілкування» | Квітень | Учні 2-7 класів | Педагог-організатор, класні керівники |
31 | Година спілкування «Соціальні мережі. Культура спілкування. Кібербулінг» | Квітень | Учні 4-9 класів | Педагог-організатор, класні керівники |
32 | Розв’язання ситуативних завдань «Закон бумеранга: що посієш, те й пожнеш» |
Травень |
Учні 3-10 класу | Педагог-організатор, класні керівники |
33 | Заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет». | Травень | Учні 5-10 класу | Педагог-організатор, класні керівники |
34 | Анкетування учасників освітнього процесу щодо безпечного середовища в школі | Травень | Адміністрація школи, класні керівники | |
35 | Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми, консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей | Травень | Батьки учнів | Адміністрація школи, класні керівники |
36 | Бесіди «Літо – для друзів!», «Моє безпечне літо» | Травень | Учні 1-11 класів | Класні керівники |
Заступник директора з виховної роботи Людмила ГОЛЕЦЬ