Охтирська Загальноосвітня школа №8

АЛГОРИТМ ДІЙ СПОЖИВАЧА В РАЗІ ПОРУШЕННЯ ЙОГО МОВНИХ ПРАВ

Відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» № 2704-VIII від 25.04.2019 та Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023-XII від 12.05.1991, мова обслуговування споживачів – українська

Вимоги Законів стосуються:

  • необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця)
  • процесу обслуговування споживачів.

 Алгоритм дій споживача при порушенні Закону:

  • Попросіть працівника обслуговувати Вас державною мовою;
  • В разі відмови – зверніться до керівництва чи на «гарячу лінію» про порушення Ваших прав;
  • Зафіксуйте цей факт ( при можливості) та дані про суб’єкта господарювання (повну назву або прізвище, ім’я та по батькові ФОП та адресу);
  • Подайте скаргу з описом порушених прав як споживача до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області або Уповноваженому із захисту державної мови (письмово за адресою: 33025; м. Київ, провулок Музейний, 12, 01001; чи скановане на електронну адресу:   lyst@mova-ombudsman.gov.ua.

 Відповідальність:

– пунктом 7 частини 1 статті 23 ЗУ «Про захист прав споживачів» – за відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця (у випадках, визначених Законом України «Про електронну комерцію») – у розмірі тридцяти відсотків вартості одержаної для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі, коли відповідно до закону суб’єкт господарської діяльності не веде обов’язковий облік доходів і витрат, – у розмірі п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.